BRUSSEL - 29/08/2023 - Semetis Lanceert 'Untangled': Een Nieuwe Unit Die Bedrijven Faciliteert Om Data-driven actie te Ondernemen | Persberichten

Brussel, 29/8/2023, Semetis, het business- en data-driven digitale bureau, kondigt vol enthousiasme de lancering aan van haar nieuwe unit, 'Untangled'.

Untangled by Semetis is een gloednieuw departement die een uitgebreid pakket aan oplossingen biedt, gericht op MarTech-implementatie, Data Management, Marketing Analytics en Marketing Automation. Met deze strategische uitbreiding streeft Semetis ernaar bedrijven in staat te stellen hun gegevens effectief te benutten en geïnformeerde beslissingen te nemen die de groei en het succes van marketing stimuleren.

untangledDeze evolutie komt niet als een volledige verrassing. In het verleden had Semetis haar interne Atlas-departement dat de meer complexe klantverzoeken behandelde. Maar aangezien digitale marketing elk jaar technischer wordt, heeft Semetis besloten om deze sterkte te vertalen naar een nieuwe selling point. Untangled zal naadloos aansluiten op de bestaande mediaservices van Semetis en de toewijding tot het uitdenken van holistische marketingoplossingen verder versterken.

"We zijn erg gelukkig om 'Untangled’ te introduceren, Een nieuwe unit die naadloos aansluit bij het DNA van ons bedrijf", aldus Frédéric Palella, Innovation & Service Development Director bij Semetis. "Onze klanten hebben altijd geworsteld met technische marketingonderwerpen. Hun teams zijn vaak geïsoleerd, waardoor IT, marketing en legal allemaal een andere taal spreken. Intern moeten onze teams zich vaak richten op de korte termijn - een duidelijk gevolg van het werken in een mediabureau - terwijl we met Untangled kunnen focussen op het grotere geheel. Het is ons eerste multidisciplinaire team dat developers, data scientists en bedrijfsstrategen combineert, dus we staan voor een nieuwe uitdaging!"

Door expertise te bieden op het gebied van MarTech-implementatie helpt het team klanten bij het implementeren van geavanceerde marketingtechnologieën en platforms (zoals GMP), het stroomlijnen van hun activiteiten en het maximaliseren van hun marketingpotentieel.

Bovendien levert Untangled diensten op het gebied van Data Management. Met een steeds groter wordende hoeveelheid gegevens beschikbaar voor bedrijven, zal deze unit klanten begeleiden bij het structureren en organiseren van hun data, waarbij nauwkeurigheid, consistentie en toegankelijkheid worden gewaarborgd.

Een van de belangrijkste pijlers van Untangled richt zich op Marketing Analytics. Door geavanceerde analytische tools en machine learning-technieken te doorgronden, analyseert het team data om belangrijke trends te ontdekken, opportuniteiten te spotten en marketingstrategieën, CLV en ROI te optimaliseren.

Marketing Automation is het laatste essentiële aspect van het dienstenaanbod van Untangled. Het team richt zich op efficiënte bedrijfsvoering en workflows. Onlangs hebben ze een gouden IAB Mixx Award en een zilveren AMMA Award gewonnen voor hun tool GVRN, die het potentieel heeft om een gamechanger te worden voor data governance op de Belgische markt.

Hoewel Untangled ongetwijfeld de behoeften van het bestaande klantenbestand van Semetis zal ondersteunen, is het team ook toegewijd om bedrijven buiten het huidige portfolio te versterken.

Meer informatie is te vinden op untangled.semetis.com

%MCEPASTEBIN%