BRUSSELS 09/01/2023 - Semetis verkocht aan Omnicom | Persberichten

Brussel - 9 januari 2023 - Gabriel Goldberg en Nicolas Debray, de medeoprichters van Semetis, hebben de verkoop aangekondigd van hun resterende aandelen aan Omnicom Media Group, waardoor het agentschap volledig eigendom wordt van Omnicom Media Group.gab nico

Het verhaal van Semetis begon in Brussel in maart 2009, toen Goldberg en Debray, beiden voormalige Googlers, de uitdagingen van de media-industrie in het digitale tijdperk herkenden. Ze lanceerden Semetis met het doel om het beste data-gedreven marketing agentschap in haar klasse te bouwen door de evolutie van de technologie te begrijpen, een consulting arm te introduceren en data in het centrum van alles te plaatsen om adverteerders beter te dienen en de efficiëntie en productiviteit te verbeteren. Dertien jaar geleden werd het in Brussel gevestigde bureau gezien als een radicale, disruptieve en atypische speler in de industrie. "Omdat het zo anders was dan wat er toen bestond, is Semetis lang gezien als een lelijk eendje voordat het het coolste kid in town werd en het respect van bijna iedereen won," zei Nicolas Debray.

In 2015 werd Semetis overgenomen door de familie Omnicom, toen de meerderheid van de aandelen werd verkocht aan Omnicom Media Group. De integratie van Semetis binnen Omnicom Media Group bracht een nieuw niveau van media-inventiviteit en liet het agentschap toe om zijn diensten verder uit te breiden, door te groeien van een performance agentschap naar een full-funnel digitaal agentschap.

"Op een persoonlijke noot, het is met een mix van verdriet en trots dat ik mijn Semetis hoofdstuk afsluit. Ik ben trots om te zien dat Semetissians blijven bouwen aan deze unieke cultuur en ik ben ervan overtuigd dat het Semetis leiderschap zelfstandig zal blijven bloeien onder de respectvolle begeleiding van Omnicom," zegt Gabriel Goldberg.

"In een tijd waarin netwerkmedia-agentschappen onder financiële druk staan, onderscheidt Semetis zich als een baken van positieve verandering. Gabriel en Nicolas zouden trots moeten zijn op hoe ver hun creatie is gekomen," zei Dhan Claes, Managing Director van Semetis.

Semetis en Omnicom Media Group willen Gabriel Goldberg en Nicolas Debray bedanken voor hun bijdragen en wensen hen het allerbeste in hun toekomstige projecten. Het agentschap zal blijven werken zoals gewoonlijk onder het leiderschap van Dhan Claes, en kijkt ernaar uit om uitzonderlijke resultaten te leveren voor haar klanten.